Velika planina

Padla je odločitev, da zadnji avgustovski vikend izkoristiva za izlet na Veliko planino.

Velika planina ponuja veliko možnosti za krajše in daljše sprehode, med katerimi si lahko ogledamo naravne in etnološke zanimivosti planine, v kateri izmed koč pa lahko poskusimo domače mlečne proizvode. Glavna znamenitost Velike planine so ena izmed redkih ohranjenih naselij takšne velikosti v Evropi. Prepoznamo jih po tipični arhitekturi,  katera predstavlja simbol Velike planine. Druga znamenitost je tudi cerkvica Marije Snežne, ki je tukaj prvotno stala že pred drugo svetovno vojno. Ob koncu svetovne vojne so cerkvico požgali, na novo so jo na isto mesto postavili leta 1988. Sedaj v cerkvi vsako nedeljo in ob večjih praznikih potekajo maše.

Na pot se odpraviva proti Mozirju, do Gornjega grada, odkoder po nekaj kilometrih vzpona prideva na vrh prelaza Črnivec. Le nekaj 100 metrov nižje po prečkanu prelaza, opaziva tablo Kranjski Rak, ki naju usmeri ostro desno v hrib. Cesta naju po nekaj kilometrih pripelje do še enega prelaza Volovljek ter gostišče Kranjski Rak, za katerim zavijemo takoj levo na cesto v smeri Velike planine. Peljeva se naprej po makedamski cesti, ko prispeva do večjega križišča, na katerem zavijeva levo in po kakšnih veh kilometrih začneva iskati parkirno mesto.

Malo višje opaziva tablo za Veliko in Malo planino (1 ura 15 min), katera kaže na dobro uhojeno gozdno pot. Pot se vzpenja skozi gozd, ko po pol ure zmerne hoje prispeva na Malo planino. Pot nadaljujeva levo v hrib, mimo Črnuškega in Domžalskega doma proti Veliki planini.

Na Veliko planino se lahko podamo iz več smeri. Ena izmed bolj obiskanih je nedvomno pot, po kateri se na planino pripeljemo z gondolo. Pot lahko nadaljujemo peš proti Veliki planini (45 min) ali pa se še naprej odpravimo z sedežnico. Cena gondole (11 eur, otroci 7€), gondola + sedežnica 15 €.

Velika planina je nedvomno kraj, ki ga mora obiskati vsak, ker je res nekaj posebnega in vredna ogleda.